Code.org Kurs1 Ders9 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

Vakıf kurmak


Ders süresi: 30 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

Yeni ve çözülmemiş sorunlar genellikle oldukça zordur. Yaratıcı, kullanışlı ve zekice bir şey yapma şansına sahip olmak istiyorsak, başarılı olmamızdan önce birkaç kez başarısız olsak bile, zor sorunlara saldırmaya istekli olmamız gerekir.

Bu ders, başarısızlığın bir yolculuğun sonu olmadığını, ancak nasıl başarılı olacağına dair bir ipucu verdiğini öğretir.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • Yapısal mühendislik problemini tamamlamak için ana hatları
  • Yapı oluşturmadaki potansiyel sorunları tahmin etmek ve tartışmak
  • Takım planına dayalı bir yapı oluşturun
  • Meydan okumayı tamamlayana kadar hem plan hem de yapıyı gözden geçirin

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

  • Yapı Elemanları
    • Gumdrops ve Kürdanlar (yaklaşık 30 grup) veya
    • Marshmallow ve Popsicle Sticks (yaklaşık 30 grup) veya
    • Kağıt ve Bant (grup başına yaklaşık 10 adet)
  • Yüksekliği kontrol etmek için Mini Kağıt Kupası (grup başına 1)
  • Mukavemeti test etmek için kitap (grup başına 1)

Öğretmen için

  • Ders Videosu
  • Öğretmen Dersi Rehberi
  • Bir Vakıf Paketinin Oluşturulması
  • Her grup için yeterli yapı elemanı toplayın
    • Belli bir miktar vermek zorunda değilsiniz; Malzemelere biraz sınır koyduğunuzdan emin olun.

Başlarken (20 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Bunu büyük bir grup olarak yapabilir veya öğrencilerin bir dirsek ortağıyla tartışmasını sağlayabilirsiniz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı isteseydiniz?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu derste yeni ve önemli bir kelime var:

Sebat – Benimle söyle: Per-sis-tence
Bir şey çok zor olsa bile tekrar tekrar denemek

3) Deneyin, Tekrar Deneyin

  • Herkes ilk seferinde her şeyi doğru yapar mı?
  • Yürümeyi öğrenen bir bebekken, ilk denememde ayağa kalkıp kaçtım mı?
    • Bebeğin video oyunu, otur, yürü .
  • Bazen, yapılacak en iyi ve en yararlı şeyler öğrenmesi en zor olanıdır.
    • Zor şeyler öğrenmek biraz zaman alabilir
    • İlk başta iyi bir şey yapamazsan, asla yapamayacağın anlamına mı geliyor?
    • İlk başta zor olan bir şey düşünebiliyor musun, ama şimdi kolayca yapabilir misin?
      • Yürüme
      • konuşma
      • Bisiklet sürmek
  • Bir şey yaparken başarısız olduğunuzda, neyin yanlış gittiğine dair bir ipucu alırsınız. Sadece araman gerek.
    • Bisikletiniz biterse, bir dahaki sefere denge üzerinde çalışmanız gerekir.
    • Bir balonu doldurursanız ve bir daha gelirseniz, bir dahaki sefere daha az havaya ihtiyacınız olur.
  • Hataları bir dahaki sefere daha iyi bir şey yapmayı öğrenmek için şans olarak düşünün.

Ders ipucu

İşte bu projede onları gevşetmeden önce sınıfınızı sebat kavramıyla hazırlamak için bazı harika kaynaklar:

Etkinlikler: (20 dk.)

4) Vakıf Faaliyetinin Oluşturulması

Hiç bir göreve başladığınızı, sonra düşündüğünüzden çok daha zor olduğunu keşfettiniz mi? Zor görevler bizi vazgeçmek isteyebilir, ancak hedefimize sadık kalmaya ve denemeye devam edersek, daha önce yaptığımızdan daha iyi bir şey yapabiliriz!

Bu meydan okumada, günlük materyalleri kullanarak bir ders kitabını en az 10 saniye tutacak kadar güçlü olan kuleler inşa etmeye çalışacağız.

Kurallar:

1) Sadece bir kule inşa etmek için sağlanan malzemeleri kullanın.

2) Kule herhangi bir şekil olabilir, ancak en azından kağıt bardak kadar uzun olmalıdır.

3) Kule, bir kitabın ağırlığını tam 10 saniye boyunca desteklemelidir.

Talimatlar:

1) Öğrencileri 3 veya 4 kişilik gruplara ayırın.

2) Yukarıda verilen meydan okuma kurallarını açıklar.

3) Her bir gruba sınırlı malzeme sağlayın ve daha fazla kazanamayacaklarını bilin.

4) Sorunun önünde düşünmek ve ilk kulelerini inşa etme yöntemlerini planlamak için sınıfı zorlayın.

5) Öğrencileri kurmaya başlamaya teşvik edin, ardından kuralların tarif ettiği zorluklarla karşılaştıklarını düşündüklerinde sizi uyarmalarını sağlayın.

6) Her yapıyı test edin. Bardaktan daha mı uzun? Bir kitap tutuyor mu?

7) Değilse, öğrenciler karşı karşıya gelene kadar bir planlama, düzeltme, test etme ve planlama döngüsüne girerler.

8) Öğrencileri başarılı olduklarından dolayı kutlarız ve başarılı kulelerin resimlerini (eğer mümkünse) Code.org sitesine yükleyiniz!

Ders ipucu

Genç öğrenciler için planlama aşaması zor olabilir. Odanın önündeki bazı fikirleri “örnekler” yerleştirmeniz size yardımcı olabilir. Orada olduklarını açıklamayın. Öğrencileri hayal kırıklığına uğrarlarsa yürümeye teşvik edin. Öğrencileri, mümkün olan durumlarda kendi başlarına bulmaları için teşvik etmeyi deneyin.

Sarma (5 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Yaptığın şeyden gurur duyuyor musun?
  • Bir insanı tutabilecek bir sandalye kadar uzun bir kule yapabilir misin?
    • İhtiyacın olacak kaç sakız var?
  • Vazgeçmeyi düşündüğün bir zaman var mıydı?
    • Bu hissi nasıl geçtin?

Ders ipucu

Flash Chat soruları, dersin büyük dünyayla ve öğrencilerin daha büyük geleceğiyle nasıl bağlantılı olduğuyla ilgili büyük resmi düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bunları bir sınıf, gruplar halinde veya dirsek ortağıyla tartışmak isteyip istemediğinize karar vermek için sınıfınızdaki bilginizi kullanın.

6) Vocab Shmocab

  • Bu tanımlardan hangisini bugün için bir kelime öğrendik?

“Tüm çevresi boyunca dünyayı dolaşmak”
“Daha hızlı bir şeyi bitirmek için büyük bir grup insandan yardım alma”
“Bir şey çok zor olduğunda bile tekrar tekrar denemek”

… ve öğrendiğimiz kelime nedir?

Değerlendirme (0 dk.)

7) Hiçbireysel Değerlendirme

  • Bu dersin nihai değerlendirmesi, önceki faaliyetin sonucudur.

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

Tekrar dene!

  • Aynı aktiviteyi farklı malzemelerle yapmayı deneyin.

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

ISTE Standartları (eskiden NETS)

  • 1.b – Özgün çalışmalarını kişisel veya grup ifadesinin bir aracı olarak oluşturun.
  • 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
  • 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
  • 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
  • 4.d – Alternatif çözümleri keşfetmek için çoklu süreçler ve farklı bakış açıları kullanın.
  • 6.c – Sistem ve uygulamaları sorun giderme.

CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları

  • CPP.L1: 3-04 – Basit bir görevi gerçekleştirmek için gerçekleştirilecek bir dizi ifade oluşturun.
  • CT.L1: 6-01 – Algoritmik problem çözmede temel adımları anlar ve kullanır.
  • CT.L1: 6-02 – Bilgisayarsız egzersizler kullanarak bir algoritmanın basit bir şekilde anlaşılmasını sağlayın.
  • CT.L1: 6-05 – Daha büyük bir problemi ele alırken göz önünde bulundurulması gereken alt problemlerin bir listesini yapın.
  • CL.L1: 6-03 – Takım çalışmasının ve işbirliğinin problem çözme ve yeniliği destekleyebildiği yolları belirleyin.
  • CL.L2-04 – İşbirliği için gerekli olan harcamaları sergileyin: yararlı geri bildirim sağlama, geribildirimi entegre etme, çoklu bakış açılarını anlama ve kabul etme, sosyalleşme.

NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları

  • K-2-ETS1-1. Yeni veya iyileştirilmiş bir nesnenin veya aracın geliştirilmesi yoluyla çözülebilecek basit bir sorunu tanımlamak için, sorular sormak, gözlemler yapmak ve kişilerin değiştirmek istediği bir durum hakkında bilgi toplamak.
  • K-2-ETS1-2. Bir nesnenin şeklinin belirli bir problemi çözmek için gerektiği gibi işlev görmesine nasıl yardımcı olduğunu göstermek için basit bir çizim, çizim veya fiziksel model geliştirin.
  • K-2-ETS1-3. Her birinin nasıl davrandığının güçlü ve zayıf yanlarını karşılaştırmak için aynı sorunu çözmek için tasarlanan iki nesnenin testlerinden elde edilen verileri analiz edin.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 3. Geçerli argümanlar oluşturun ve diğerlerinin akıl yürütmesini eleştirin.
  • 5. Stratejik olarak uygun araçları kullanın.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Matematik Standartları

  • K.CC.4 – Sayılar ve miktarlar arasındaki ilişkiyi anlamak; saymaya bağlılığı birleştir.
  • K.MD.1 – Uzunluk veya ağırlık gibi nesnelerin ölçülebilir niteliklerini tanımlayın. Tek bir nesnenin birkaç ölçülebilir niteliğini açıklayın.
  • K.MD.2 – Hangi nesnenin özniteliğin “daha ​​fazla” / “daha ​​az” olduğunu görmek ve farkı tanımlamak için, iki nesneyi ortak olarak ölçülebilir bir öznitelikle karşılaştırır.

Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları

  • SL.K.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde anaokulu konuları ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri hakkında çeşitli ortaklarla işbirliği yapan konuşmalara katılın.
  • SL.K.2 – Anahtar detaylar hakkında sorular sorarak ve cevaplayarak ve bir şey anlaşılmamışsa açıklama isteyerek sesli ya da sözlü ya da diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerin okunmasını onaylayın.
  • SL.K.5 – Ek ayrıntı sağlamak için açıklamalara çizimler veya başka görsel görüntüler ekleyin.
  • LK6 – Konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak, okumak ve metinlere cevap vermek.
  • SL.1.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 1. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
  • SL.1.2 – Sesli olarak okunan bir metinde veya sözlü veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerdeki önemli detaylar hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
  • SL.1.5 – Fikirleri, düşünceleri ve duyguları açıklığa kavuşturmak için uygun olduğunda açıklamalara veya diğer görsel gösterimlere ekleyin.
  • L.1.6 – Basit ilişkilere işaret etmek için sık sık oluşan bağlaçların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla edinilen, okunan ve okunan metinlere cevap veren kelimeleri ve cümleleri kullanın.
  • SL.2.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 2. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
  • SL.2.2 – Sesli olarak okunan bir metinden veya ağızdan veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerden önemli fikirleri veya detayları anlatır veya açıklar.
  • L.2.6 – Anlatılacak sıfatların ve zarfların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak ve okumak, metinlere cevap vermek.