Code.org Kurs4 Ders5 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

Mad Glibs ile soyutlama


Ders saati: 20 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

Soyutlama, bir bilgisayar bilimcisinin anlaması gereken en önemli becerilerden biridir. Sorunları basitleştirir ve gereksiz tekrarları önler. İyi bir kodlayıcı, bir program yarattığı her zaman, soyutlamayı kullanır. Bu etkinlik öğrencilerin farklılıklar için hikayeleri analiz etmelerini sağlar, böylece onları soyutlayabilirler. Bu soyutlanmış hikayeler, eğlenceli ve çılgın yeni olanlar için şablonlar haline gelir.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • “Soyutlama” fikrini içselleştirme şansına sahip olmak
  • Kendi yaratıcılıklarını test etmek için yazı ve soyutlamayı birleştirin
  • Günlerini benzerliklere dönüşebilecekleri farklılıklar bulmak için analiz edin

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

Öğretmen için

Başlarken (10 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Tüm sınıfa sorular sorma ve öğrencilerin cevapları hakkında küçük gruplar halinde konuşmalarını istemenizi öneririz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı istersek?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu dersin gözden geçirilmesi için önemli bir kelime var:

Soyutlama – Benimle söyle: Ab-strac-shun
Tek bir çözümün birden fazla sorun için çalışmasını sağlamak için belirli farklılıkları belirleme

3) Soyut Bir Hatırlatma

İncelemenizi bitirdiğinizde, dersinizi sürpriz bir şekilde almayı deneyin.

“Bu sabah waffle için ne yedin?”

Öğrencilerin şaşkın görünebilir mi?

“Hiç kimse? Tamam, dün niye kızarmış ekmek için ne yaptın? ”

Bazı ellerinizi yükseltmeye başlayabilirsiniz ve insanlar birbirleriyle ilişki kurmak istedikleri için paylaşmaya ve kabul etmeye istekli olabilirler, ama muhtemelen anladıklarından değil.

“Orada ne yaptığımı gördün mü? Tecrübemi çok spesifik bir şekilde tanımladım ve bu da herkesin ilişki kurmasını zorlaştırdı. Daha fazla insanın anlayacağını söyleyebilirdim? ”

Bir noktada, tüketilen gerçek gıdaların yerine “kahvaltı” kullanma fikrini ortaya çıkarmaya başlayacaklar.

“Bir şekilde, ‘kahvaltı’ kelimesi, bu sabah yediğimiz her şey için bir yer tutmak için kullandığımız bir değişken gibidir. Belirli bir kelimeyi alarak ve ‘kahvaltı’ ile bıraktığı alanı değiştirerek, birden çok kişi için bir şeyler yapmak için soyutlamayı kullanıyoruz. ”

Sınıfın, daha fazla insanın onları anlamasına izin vermek için doğal olarak soyutlamayı kullanabilecekleri başka yerlerden örnekler vermesini isteyin. Öğle ve akşam yemeği fikri büyük ihtimalle ortaya çıkacaktır. Gıda ile ilgili bir şey yok mu?

Etkinlik: Mad Glibs (20 dk.)

4) Mad Glibs Abstraction Çalışma Sayfası

Bir sonraki adım “boşluğu doldur” öyküsünü çıkarmaktır ( çıktı almak için bir kopya için Mad Glibs Abstraction Çalışma Sayfası’na bakınız). Bunun bir şey hakkında özel bir hikaye olarak başladığını bilerek, ama belirli kelimeleri biraz boşluk haline getirmek için soyutlamayı kullandık ve şimdi hikaye bir sürü şey hakkında olabilir. Onlara hikayelerini neler yapabileceklerini sorun.

Sarma (10 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Bugün ne öğrendik?
  • Dışarıdaki şeyleri açıklarken soyutlamayı nasıl kullanabiliyorsunuz?
  • Hayvanlar hakkında konuşurken soyutlamayı kullanmanın yollarını düşünebilir misin?

6) Vocab Shmocab

Bunları bir sınıf olarak yapmayı veya öğrencilerin bir dirsek ortağıyla paylaşmayı ve paylaşmayı tercih edebilirsiniz.

  • “Soyutlama” kelimesinin tanımını hatırlıyor musunuz?

“Bir görevi tamamlamak için takip edebileceğiniz adımların listesi”
“Bir yönden bir üçgene ve başka bir çevreye benzeyen bir nesne”
“Bir çözümün birden çok sorun için çalışmasını sağlamak için belirli farklılıkları belirleme”

Değerlendirme (10 dk.)

7) Soyutlama Değerlendirme Çalışması

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

Çılgın Çizim

  • Öğrencileri, bulmacalardan çizimler yapmak için aynı fikirleri kullanmaya davet edin.
    • Öğrencilerin ikişer kez kâğıt parçasını üç kez katlamasını sağlayın ve onları düzleştirmek için tekrar açın.
    • Bu parçalardan birinde, ortaya çıkan dikdörtgenlerden birini boş bıraktıkları bir çizim yapmasını sağlayın.
    • Sekiz dikdörtgen şekli ile sarmak için diğer katlanmış parçayı kırışıklıklar boyunca kesmelerini sağlayın.
      • Öğrencileri, orijinal çizimlerini inandırıcı bir şekilde tamamlayan sekiz dikdörtgenden farklı çizimler yapmaya teşvik edin.
  • Öğrencilerin paylaşmalarına izin verdiğinizden emin olun.

Parametrelerle Şarkı Yazma Hazırlığı

  • Öğrenciler, değişecek bir veya iki kelime hariç, tekrarlanan kelime öbeklerinin bulunduğu şarkıları bulabilir mi?
    • “Eski MacDonald” ya da “Beş Küçük Maymun” kullanarak, öğrencileri bir etkinlik için güzelce hazırlayacaklar.

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

Bu Ders Tarafından Memnun ISTE Standartları (eski NETS):

  • 1 A. Yeni fikirler, ürünler veya süreçler üretmek için bilgi edinme
  • 1c. Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonları kullanın
  • 2d. Proje ekibine orijinal çalışmalar üretmeye veya problem çözmeye katkıda bulunun
  • 4b. Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin

Bu dersteki aktiviteler CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartlarını desteklemektedir:

  • CL.L2-03 Çift programlama, proje ekiplerinde çalışma ve grup aktif öğrenme etkinliklerine katılma gibi işbirlikçi uygulamaları kullanarak akranları, uzmanları ve diğerleriyle işbirliği yapın.
  • CT.L1: 6-01 Algoritmik problem çözme sürecindeki temel adımları anlayın ve kullanın
  • CT.L1: 6-02 Bilgisayarsız egzersizler kullanarak bir algoritmanın basit bir şekilde anlaşılmasını sağlayın
  • CT.L2-12 Bir problemi alt problemlere ayırmak için soyutlama kullanın.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları

  • L.3.6 Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, doğru dereceli uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve cümleleri kullanın ve kullanın.
  • L.4.6 Kesin eylemlere, duygulara veya varlık durumlarına işaret eden ve belirli bir konu için temel olanlar da dahil olmak üzere doğru dereceye uygun genel akademik ve alana özgü kelimeler ve ifadeler edinin.
  • L.5.6 Kontrast, ek ve diğer mantıksal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere doğru dereceli genel akademik ve alana özgü sözcük ve ifadeleri elde etmek ve kullanmak